Graffiti a la IKEA



Kanske Ikea har blivit inspirerad av Graffiti Stickning? Medan regnet vräkte ner i går fick jag en oemotståndlig lust att besöka Ikea i Jönköping. Jag gick runt hela Ikea utan att köpa en endaste liten pryl eller ens intaga den berömda 3 rätters! (dvs. en kokt korv till förrätt, 1 kokt korv till huvudrätt och 1 kokt korv till efterrätt till det facila priset av totalt 15 kr) Det är min gode vän Lasse Söderstedt i Älmhult som har introducerat mig till den här delikata middagen. Tillbaka till Graffiti: Ikea har alltså klätt in sina "stoppstolpar" utan för sina varuhus med sina tyger, en rätt fyndig idé, trots att de såg rätt sorgsna ut i ösregnet. Men de platsar trots allt inte i min kommande samling av stickad graffiti.

Glöm inte skicka mig en bild om du ser någon "graffiti stickning" någonstans ute.

Hälsningar från Kersti


Has IKEA been inspired by "Graffiti Knitting"? While the rain was pouring down yesterday, I could not resist my wish to visit this "wonderful" warehouse with furnisher and other things for your home and life. But I did! I mean I resisted buying anything at all, not even their famous 3 dishes meal consisting of 1 hot dog for starter, 1 for mean course and another hot dog for dessert (It is my good friend in Älmhult, Lars Söderstedt, that has introduced me to this famous meal to the total cost of 15 Swedish crowns, or 2 US$ or a bit more than 1 British pound or 1, 5 Euro.

Back to Graffiti: IKEA has dressed their "stop poles" outside their shops with the textiles that they sell inside the shops. Quite a nice idea, but they looked a bit sad in the rain.  Anyhow, I don´t think they will fit in my future collection of graffiti knitting.

By the way don´t forget to send me photos of "graffiti knits" if you see some out in the world.

Love for now Kersti


Kommentarer
Postat av: Vida

Åh, den menyn har jag missat men nu vet jag :)



Härlig idé av Ikea, även en stoppstolpe behöver ombyte.



kramen från Liv

2009-07-31 @ 20:24:09
URL: http://adventure-life-vida.blogspot.com/
Postat av: Bodil

Det ar lustigt vad olika saker man ser fast man ar pa samma stalle. Jag har under min Sverige-vistelse inte sett en enda graffiti stickning och inte heller nagra kladda stolpar, och da ar jag anda i Jonkoping just nu! :) Jag kande inte till graffiti stickning innan jag laste det pa bloggen, men jag hoppas jag far se nan innan jag aker tillbaka!! Jag trodde faktiskt att jag hittat min forsta graffiti stickning harom dagen men vid narmare ansyn sa var det en kvarglomd troja som nagon knytit runt en stolpe...:) :)



Men jag haller ogonen oppna och den som soker skall finna som Jesus sa

2009-08-04 @ 07:15:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0