Handledsvärmare/cuffs



Jag har funderat över vilken funktion handledsvärmare har. Kanske de blivit så populära för att om man värmer handlederna känns hela kroppen varm, eller är det luftkonditioneringen i moderna kontorslokaler som gör att all borde ha handledsvärmare, eller är det en vidareutveckling av fisk- och lantbruksmadamernas hårda arbetsvillkor (de arbetade utomhus i kyla och kunde inte ha hela vantar på sig då fingrarna krävdes för precisionsarbete, som till exempel att rensa fisk?)  

I vilket fall som helst har dessa två paren varit roliga att sticka. Jag håller på med ett tredje par som kommer ha ett enkelt pärlmönster. Undrar om någon vill ha sådana i julklapp i år? Två hundra kronor tar jag för dem och de kan fås i vilken kvalitet, färg och mönster som önskas.

I have thought of which function cuffs have (or do you say wristlets?)  Maybe they have been so popular in Sweden because if you warm up the wrists the whole body feels warmness. Or is it air condition inside all modern offices (at least in Sweden) that makes it necessary for everybody to wear cuffs? Or is it a development of fishing- and farmwives hard life? (They worked outside and could not have full mittens because their work needed the fingers for precision work?

Anyhow these to pairs have been fun to make. I am knitting another pair with pearls. I wonder if somebody wants them for a Christmas present this year.? Two hundred Swedish crowns or 20 Euro is the price. You can have them in any cooler, quality or pattern you like.

Love from a rainy and quite dark autumn Thursday in Hässleholm Sweden from me, Kersti


Kommentarer
Postat av: Vida

Superfina, vad du skapar fint med dina händer.



Varm kram från Liv

2009-09-24 @ 12:56:46
URL: http://adventure-life-vida.blogspot.com/
Postat av: johanna

Väldigt fina handledsvärmare! gillar fotot med information som du gjort. Fast du tycker jag är lite tjatig med mina benvärmare så tycker jag att dom har samma funktion, värme runt anklarna värmer hela kroppen! Gillar särskilt dom med en halv fot.

kram kram, funderar på att sticka klart min lilla kofta....

2009-09-27 @ 19:15:03
Postat av: Bodil

jattefina!! och omslaget ar ju en bra idee sa att man far veta vart pengarna gar!



jag skulle vilja bestalla ett par. Nar jag kommer hem i jul sa kan vi kolla fargen pa min jacka och pa min nya hatt for jag skulle vilja ha ett par som passar till..

2009-10-01 @ 12:11:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0