Inte så lätt som det låter/ not that easy!

För några dagar sedan skrev jag om mina nya handledsvärmare, de oranga. Lätt som en plätt kan det tyckas, men icke! När nummer två var färdig (bara det en bedrift) ska jag sticka till 6 varv så 1:an blir lika lång som 2:an. Jag tyckte den första blev för kort. Ljusen är tända, B och jag sitter och pratar, tv är på med något småtrevligt program och livet tycks vara ganska gemytligt. DÅ upptäcker jag att jag plockar upp maskorna från FEL håll! Nu är där ett stort hål som inte går att fixa till. Det enda rätta är att stänga av alla ilskna kommentarer som bubblar upp, repa upp hela första handledsvärmaren. OCH sticka om den! Tråkigt tråkigt tråkigt! Men jag gjorde det i alla fall! Så nu är jag redo för nya projekt, dvs fortsätta sticka på de två sjalarna som jag håller på med.

 A few days ago I wrote about my new cuffs I was knitting, the orange ones. It sounds so easy, but no way! When number two was ready (that is a good thing to do, number two is always bad to do), I found out that I had to knit 6 more rounds to make number 1 as long as number 2. I thought number 1 was to short. The candles are lighted, B and I are sitting there talking, the TV is on with some nice and cosy program and life seems to be quit good. THEN I see that  I started on the wrong side and now it is a big hole that I can not fix it. The only right thing to do is to close down all bad comments that are bubbling up, and unravel the whole cuff. AND start all over again. Boring! But I did it anyhow! So now I am ready for new projects, that is to go on knitting the two shawls which are under work.

My other blog is about a library in South West Zimbabwe in Gwanda:  http://edwardndlovulibrary.webblogg.se/

Bodils blog (my youngest daughter) http://pieceofclementine.blogspot.com


Love to you from me Kersti


Kommentarer
Postat av: Bodil

Det var bra att du glomde alla onda kommentarer, aven om det ar roligare att gora ratt sa tjanar de anda inget till, forutom att skapa mer ilska.



Och, visst ar det roligt att gora fint och gora klart! Onskar jag kunde fa lite inspiration att sticka klart mina projekt. Kanske till jul!



mysigt det lat med tanda ljus och lite smaprat..:) gemytligt ar ett bra ord!

2009-10-21 @ 21:29:13
Postat av: karolina

om jag hade varit där så hade din lilla handledsvärmare varit busenkel att plocka upp sätt den i perspektiv till klänningshistorien som pågått hela sommaren...och nu inte kan sys ihop då sista nystanet av garnet är puts väck...kram kram K

2009-10-23 @ 09:06:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0