Glödande höst / A gleaming autumn

En mysig blogg jag följer är Bodils (min yngsta dotter för er som inte känner henne)

http://pieceofclementine.blogspot.com

 

Hon sitter mitt inne i Budapest och kikar på träden utanför fönstret.

Även här uppe i norr är det nästan som vackrast nu när träden glöder och dansar.

På våren tycker jag naturen är som vackrast, på sommaren är det ännu vackrare med den djupa grönskan som det varit i år. Så kommer hösten med glödande gulröda löv som glänser som guld i skogarna, sen i januari februari kommer en strålande kall vinterdag med en nästan genomskinlig blå ton, då är det väl ändå vackrast? Hjälp, jag kan inte bestämma mig för vad som är vackrast!

Ni som följer min blogg har väl märkt att jag fått dille på att sticka muddar? Jag var bara tvungen att tolka guldet i skogen vi upplevde igår.

Dessa är stickade i Alpacka från Drops, ett ljust orange och ett lite mörkare. Helt ljuvliga och roliga att sticka. Ni som vill prova på ett lagom stort höstarbete kan höra av er för att få mönstret av mig.

Men man behöver inte gå i skogen för att möta höstglöden, det räcker med att gå på torget och se överflödet av kantareller och trattkantareller och få samma glödande upplevelse.

 

A nice blog that I follow is my youngest daughter Bodils at following address:

http://pieceofclementine.blogspot.com

 

She is in the middle of Budapest and is looking at the tress outside her window. But even up here in the north it is so beautiful when the trees are gleaming and the leaves are dancing. In Springtime I like nature best, in summer it is still more beautiful with the deep greenish colour as it has been this year. Then comes the autumn with yellow red  gold leaves which gleam like gold in the forest, but in January and February a cold sunny winter day will come almost transparent blue tune, then it must be most beautiful or? Help, I cannot decide when it is most beautiful!

You who follow my blog know that I like knitting cuffs, don’t you? I had to make a knitting of the gold in the forest!

These are knitted in Drops Alpaca wool, one yarn is light orange and one a bit darker orange. Quite nice and fun to knit. You how wants a knitting, not to big, for the autumn, can ask me for a pattern.

But you don’t need to go out in the forest to meet the glow of gold, it’s enough to go to the market and look at all chanterelle, yellow and beside a black variety and get the same experience.

 

Love from a grey and cold Hässleholm in South of Sweden. It was yesterday nature was gleaming!

Kersti


Kommentarer
Postat av: KAROLINA

härligt mönster !!!! inte alls så svårt som de tser ut eller??????????? KRAM KRAM K

2009-10-19 @ 11:29:45
Postat av: johanna

jag såg klänningarna i helgen och är helimpad. Fast egentligen såg det inte så svårt ut;))) Två superfina klänningar har ni fått ihop! Härligt!

2009-10-19 @ 20:46:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0