Äntligen Stickad Graffitti! At last Knitted Graffitti!

En gråmulen trist måndag morgon kom jag till Lund, för att bjuda min bror på tårta på Lundagård (anrikt kafé mitt emot parken Lundagård och universitetets huvudbyggnad) eftersom det var hans födelsedag.
Vi parkerade bilen vid Kulturen (museet i Lund) och döm av min förvåning när hela staketet var prytt med olika stickade skapelser! Förmodligen pågick någon utställning inne på Kulturen, men vår dagsplannering tillät inte att jag gick in. Glädjen var stor och vips försvann alla gråa tunga regnmoln, ialla fall märkte jag inget av dem!
Så om ni vill gjädja mig, hittar ni Stickad Graffiti av något slag tag ett kort och skicka till mig, berätta gärna var och hur! Och framför allt hur ni upplevde den här "konstformen". Jag blir glad, men är mycket ambivalent

On a grey dark dull Monday morning I came to Lund (south of Sweden) to give a small birthday party to my brother at an old café called Lundagård. It is very famous and is situated near the University headquarter and in a park with the same name, Lundagård. ( Lund means a grove and gård is a yard or court, but Lund is also the name of a famous old University town (around 35 000 students) an old church and a market place from the 1100-hundreds or older)

Anyhow, we parked at the Museum, Kulturen, (the cultural house). I was so astonished that the fence was decorated by knitted things! This really made me happy! I suppose it was an exhibition inside, but I had not time to look it up.

But if you see some knitted graffiti please take a photo and send it to me, also tell me where and how! I am also interested in what you feel about Knitted Graffiti? I am ambivalent about the whole thing, but interested.

Love from Kersti 

 http://edwardndlovulibrary.webblogg.se/  the library blog

 http://kersti.webblogg.se/ the address of this .

http://pieceofclementine.blogspot.com Bodils blog about life in Hungary, written in English

Kommentarer
Postat av: Bodil

Vad haftigt! Jag har fortfarande inte sett nan stick- graffiti, men jag antar att i Indien men aven i Ungern behover folk kladerna istallet for att hanga ut stickade grejer som konst... Jag fortsatter att halla ogonen oppna!



Hoppas ni hade en harlig dag!

2009-11-14 @ 15:27:33
Postat av: Kersti

Visst kan vi ordna stickläger till jul! (a knitting camp in Hässleholm during Christmas) Alla är välkomna. Den 21 om det är på lördag kommer min goda vän Agneta hit för att få rätsida på sin stickning. (klänning till lilla Liv)



kram från Kersti

2009-11-14 @ 19:53:55
URL: http://kersti.webblogg.se/
Postat av: Bodil

Oh, jag kommer! Jag tror jag tar med mig mina garner hem, sa kan vi se vad kan goras av dem!



Hoppas ni hade trevligt och att klanning blev fin!

2009-11-22 @ 11:33:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0