Nyamandlovu

En  by i södra AfrikaHittade den här fina bilden från Nyamandlovu, som betyder "elefanternas mötesplats". Kärran kan kopplas bakom åsnorna för att till exempel hämta vatten. Borrhålet ligger ungefär 1 km bort. Husen till vänster är sovrum, de runda till höger i bild är kökshydda, förvaringshydda och också sovhydda. I kökshyddan lagas den mesta maten över en öppen eld, som också är den enda ljuskällan på kvällarna. Ungefär klockan 19 är det mörkt året om. Det är därför jag så länge letat efter en bra solcellampa, så barnen här kan läsa läxor när det blivit mörkt
.

Kommentarer
Postat av: Bodil

Denna bloggpost paminner mig om vad olika liv vi lever har pa denna planeten.



For mig ar det semester, avkoppling och ogonblick av total lycka nar jag med vanner eller familj har mojlighet att laga mat over oppen eld. Medan jag forestaller mig att vara vanner i Nyamandlovu skulle garna anvanda min gasspis for att till omvaxling slippa gora upp eld eller rent av snabbt och latt titta inom ett kebabstalle for en god falafel :)



Aven lugnet och avsaknad av storstadens alla ljud far mig att dromma bort nar jag ser denna bild, men jag vet sa val att livet dar inte ar sa enkelt alla ganger som denna fridfulla bild ger intryck av













2009-05-13 @ 21:15:02
Postat av: karolina

ja vilken fridfull bild! ock så annorlunda att de har olika hus till olika aktiviteter spännande att tänka på att det kan vara så annorlunda och ändå fungera så bra!

2009-05-14 @ 12:38:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0