View over Nyamdnlovu

Some huts  in Nyamndlovu
När jag ser den här vyn över "homstead" Nyamandlovu längtar jag dit! Det kan se torftigt ut men allt är byggt förhand och med matrial som finns i närheten. Jag har för mig att takstommarna till husen är väldigt dyra och måste köpas färdiga.
När jag först kom till Zimbabwe trodde jag i min enfald att husen var övergivna och höll på att rivas när de i själva verket var under uppbyggnad. Vad  kan vara fridfullare än att se hängande tvätt, som tvättats i vatten som hämtats av åsnorna som vi   skänkte dem.
When I see this view over the "homstead" Nyamndlovu, I long to go there! It can look a bit empty, but everthing is built up by hand and by local material, execept from the roof truss, that is to be bayed. When I first came to Zimbabwe I thought the houses was empty and left and was going to be pulled down, when it was the other way round, it was to be built up. What can be more peaceful with laundery on a line, washed in water that has been fetched by the donkies we bought to the homestead.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0