Nyamandlovu igen



I Sverige firar  vi midsommar med sol , blåst och lite regn. Jag firar midsommar med goda vänner, det blir sill, nubbe, färskpotatis, böcklingsallad och så JODGUBBAR!
Eftersom det är fotboll på TV så här på eftermiddagen tittar jag hellre på bilder från Nyamanlovu i Zimbabwe, där mina vänner bor. På bilden ser ni Constance med sin Farmor Ntombi Tshuma. De tvättar, till sin hjälp har de Åsnorna som hämtar hem vatten till tvätten från vattenhålet som ligger ca 1 km bort. Lite skillnad fr¨ån livet i våra moderna tvättstugor!
Om ni tycker livet i Nyamandlovu är intressant och vill veta mer kommer jag skriva om "the Homestead" och hur mäniskorna här bor och lever.

OBS! Nedanför varje blogginlägg finns det en rad, där det står kommentarer. Klicka på den och läs de kommentarer som kommit in till bloggen. Om Du vill kan du också skriva din egen kommentar, antingen till bloggen eller till kommentarerna. Det tar någon dag tills jag godkänt kommentaren och gör den visbar, men ha tålamod

Kommentarer
Postat av: Bodil

har sitter jag i Ungern och laser om svensk midsommar i Sverige och afrikanska tvattseder i Zimbabwe, vad nara och vad langt borta samtidigt. Fantastiskt hur internet krymper avstanden!!



ja, mer om zimbabwe, det ar roligt att lasa och man lar sig alltid nagot nytt! dessutom vacker det ju goda minnen till liv

2009-06-23 @ 23:29:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0