Mer om The Greene King i Cambridge

En kanalbåt försvinner längs river Cam
Bodil undrade i sin kommentar om man behöver välja pub när de ligger så tätt. För min del vill jag dricka öl och blicka ut över kanalen och se en alldeles äkta kanalbåt glida förbi. Då tänker jag på härliga turer med barn och mormor och morfar för många år sedan, eller den med våra vänner några år senare. Fortfarande en semesterform att rekomendera!
Olika pubar har olika god mat! Fast hittills är den i Newton Hall som leder ligan! Mer om den nästa vecka.

Goda vänner i Cambridge
Gunnar and Jane our nice english friends. Vi ska precis äta lunch och givetvis väljer Börje och jag en alldeles  äkta fish
and chips.


.Puben sedd från gatan
Puben från utsidan

Kommentarer
Postat av: Bodil

Kanalbat- jag haller med, en semester att rekommendera och det arskilt for stressade dator/kontors karriarsmanniskor.... Aven om det ar lugnt och skont och vackert sa innebar det ocksa adrenalinladdade ogeonblick.. Kommer ni ihag nar...



jag och malin solbadade pa mage pa taket utan racke medan vi aker over en viadukt med stup pa flera hundra meter rakt ner. Medan foraldrarna forsokte ta stallning till om det var bast om vi kom ner eller lag stilla kvar gled baten fint over viadukten och in pa trygg mark igen



Syster som trillade i och blev uppfiskad nar baten korde forbi...:)



Morfar och pappa som i stark vind forsokte fa baten att lagga till. En av dem styrandes i baten och den andra vajande pa kanten med baten i ett rep....



glada fridfulla minnnen! tack for paminnelsen mamma..:)



2009-06-04 @ 22:08:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0