Graffittistickning på Dalarö



Så här vackert och varmt påklädd var ett elskåp som jag passerade vid en promenad  på Dalarö i Stockholms södra skärgård i förra veckan. Elskåpet var klätt i en kombinerat stickat och sytt överdrag. Det var den första graffittistickning som jag sett. I våras fanns ett anslag på anslagstavlan i skolan om att det pågick "Graffittistickning" över hela landet.

Tanken var att dekorera träd stolar  bord och allt i den offentlig miljön. Tanken tilltalar mig inte alls eftersom stickat kräver så mycket skötsel, så jag undrar om inte all denna graffitti så småningom kommer att skräpa ner istället för att försköna!
Om ni har sett någon grafftittistickning ute i sommar kan ni väl skicka en bild på den till mig. Gärna med kommentar om var den hittades och om du tyckte om den eller ej. Mobilkamror nu förtiden har ju oftast en kamera. Mitt mobilnr är 0707796688

So beautiful and warmly dressed was an electricty  box which I passed by when walking in Dalarö in Stockholm´s archipelago last week.The Electric box had a knitted cover over it apparently handmade. It was the first  "Graffitti knitting" that  I have seen. Last spring I saw a poster in school about "Graffitti Knitting" all over Sweden.

The idea was to decorate trees, chairs, tables and every other thing in the public space. I don´t like that idea  because knitted things demand a lot of care and attention. I am worried tthat his kind of grafftitti will ugly rather than beatiful in the end.

If you see any Graffitti Knitting this summer please take a photo with your mobil telephone and send it to me with a comment where you saw it and what you thought  it. My telephone number is: 0046707796688

Looking forward to hear from you all out there
Love Kersti

Kommentarer
Postat av: karolina

wow inspirerande:) ska hålla ögonen öppna, kram K

2009-07-26 @ 15:05:33
Postat av: Bodil

det har var ju ett sott elskap!! men ibland undrar man ju om inte folk borde sticka strumpor och trojor till hemlosa istallet for koftor till elskap..???

2009-09-16 @ 13:38:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0