Sticka framåt och bakåt

Sjal virkad i flerfärgat ullgarn

I torsdags på Stickkaféet på Helylle i Kristianstad pratade vid bordet där jag satt om att det är lite skrämmande att vi är lika bra på att sticka bakåt, dvs repa upp som att sticka framåt. Men om man inte experimenterar och försöker blir det ju ingenting gjort i alla fall.  I förra veckan började jag sticka snurror (se tidigare blogginlägg) av Inca garn. Det blev snyggt i början men sen tyckte jag det blev för kompakt och att garnet var för mjukt så att stickorna gled ur stickningen hela tiden. Jag gjorde en provsnurra av en rest av Kaunigarnet (som jag använt till mina näversjalar (se tidigare blogginlägg). Det var perfekt! Inga stickor som föll ur och mönstret blev mer distinkt. Så i torsdags köpte jag ett nystan flerfärgat Kauni och satte igång. Inca garnet kommer att bli ett par benvärmare. Varma mjuka och goa!  Bild och mönster kommer så småningom.

At the knitting Café last Thursday we discussed that it is scaring  that we have become as good in knitting backwards as knitting straight ahead! That is to say we undo a lot of things we have knitted before we are satisfied with the result! I have changed yarn for my shawl. It was too soft and I lost my stitches all the time. So I bought this lovely Rauni yarn in pure woollen. It is in several light colors and will be so beautiful in the end.

Love from Kersti in a cloudy and rainy Hässleholm, waiting for a nice cup of tea and some rolls with cheese and orange marmalade we bought on a market in Ross-on- Wey in England earlier in the spring.

Kommentarer
Postat av: johanna

hej! vilka fina snurror! nu har jag ett förslag till. Kan du inte länka till tidigare inlägg när du skriver om dem?! Så att det bara är för läsaren att klicka på länken och slipper att leta..

2009-07-11 @ 12:46:11
Postat av: Kersti

Visst du har helt rätt. Jag ska fixa till det och mycket annat nästa vecka.

2009-07-11 @ 21:01:06
URL: http://kersti.webblogg.se/
Postat av: Bodil

ja vilka fina snurror!



ska bli spannade att se nar jag kommer hem, och kanske kanske ge mig pa det sjalv eller nagot annat, vi far val se :) och vilket talamod, sjalv hade jag txyckt det vart jattetrakigt att repa upp nagot som jag kampat sa med..



men det ar ju bra att du ovar dig sa man kan fa hjalp nar det blir svart...

2009-07-12 @ 14:21:07
Postat av: johanna

ingen brådska, bara lite tips! min sjal är nästan klar!!!

2009-07-12 @ 15:43:34
Postat av: karolina

vilka mästare det är på ditt stickcafé jag är inte alls lika bra på att repa upp och sticka om, borde kanske öva mera, som någon klok sa; man blir ju bra på det man övar på........hihi kram K

2009-07-13 @ 08:48:57
Postat av: johanna

karo, vad du är klok! Dom säger samma på min yoga. Tror att det är för att vi inte ska miströsta:)

2009-07-14 @ 21:15:15
Postat av: Vida

Underbara virvlar tycker jag!Fast det har jag ju redan berättat..



Ha det gott tills vi ses igen!



/Liv

2009-07-19 @ 22:14:41
URL: http://adventure-life-vida.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0