Jackson Ndlovu and his grandson




Jackson Ndlovu är bibliotekarie och en god vän till vår familj. Den lille pojken är hans första barnbarn och son till hans äldsta dotter.

Pojken har fått sitt namn efter min far Lars, ett namn som han delar med min Stjärnöga (mitt lilla barnbarn). Lars kommer att växa upp i en stor och kärleksfull familj. Han kommer att på något sätt bli påverkad av historien om min far, som några gånger på 90-talet gjorde så starkt intryck på hans morfar, Jackson. Och Stjärnöga kommer att var nyfiken på sin namne långt där borta i Södra Afrika, liksom Lars kommer att vara lika nyfiken på Stjärnöga som han delar namn med.   

Jag kommer säkert att berätta spännande historier för de båda pojkarna vars öde knutits ihop på det här viset.

Så har vi fått ännu en liten kille i släkten, den här gången adopterad av en kusin till Stjänögas mamma och född i Kenya. Hur kommer alla dessa öden påverka killarna? Säkert kommer jag återkomma till killarna fler gånger i min blogg.

Jackson Ndlovu is a librarian and a good friend to our family. The little boy is his first grandchild and son to his eldest daughter.

The boy has got his name after my father Lars, a name which he shares with "the boy with the Stars in his eyes", (my little grandchild). Lars will grow up in a big and loving family. He will in some ways be touched of the story of my father, who sometimes in the 1990ies made a great influence on his grandfather, Jackson. And "the boy with the stars in his eyes "will be curious of the boy with his name far away in the Southern Africa, just as Lars will be curious of him.

I will tell stories for the boys who´s faith has been knitted together in this way.

We have got one more little boy in our family. This time adopted from Kenya by a cousin to our daughters. How will all this influence these 3 boys? Surely I will come back to the boys several times in my blog

Love to you all from Kersti


Kommentarer
Postat av: Bodil

Ja, oden knyts ihop pa de mest ovantade satt.. och visst ar det fantastiskt att knyta band med manniskor och familjer nagonstans i varlden nara eller langt borta. Morfar Lars ar sakert mycket stolt nar han tittar ner pa de sma Lars som springer omkring, dopta efter honom! Den svenske lille Lars ar ju dessutom fantastiskt lik honom, med samma virvar och dessutom vissa miner. Vi pratade om det harrom dagen, vad lustigt det ar att vissa miner ar nerarvda. De har ju aldrig traffats men anda gar minerna igen. Samtidigt ar det ju intressant hur beteende Lars in. Det har jag sett tydligt nu, nar lille Vicke harmar och gor precis som vi, fran att doppa mackan i teet till att hugga och bara ved for att namna nagra... Hoppas de sma Larsarna far chansen att traffas in the future..:)

2009-08-04 @ 07:21:32
Postat av: Kersti

Ja det är intresant med hur mycket som går igen från morfar Lars till Stjärnöga! Undrar om de andra barnbarnsbarnen har lika mycket arv som syns. Vi får höra när vi träffar dem!

2009-08-04 @ 16:12:18
URL: http://kersti.webblogg.se/
Postat av: karolina

de komemr att träffas det är jag övertygad om! vi har sett foton på J och om jag kunde skymta stjärnor så fanns de i hans smile och ögon brevid sin stora syster som oxå delar miner och drag från Lars// kram K

2009-08-05 @ 12:47:21
Postat av: Kersti

Det blir spännande att följa våra smås utveckling.

Och stjärnorna kanske vi har ett visst ansvar för att de ska få fortsätta att glimma och glittra.

2009-08-05 @ 17:26:34
URL: http://kersti.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0