Lite Jönköpingsgraffiti


Nu har jag fått en "Stickad Graffiti" tagen i vår omgivning? Det hade varit roligt att höra! Uppfostrad till nytta hade jag velat använda ett mer hållbart material än ull!

Fler bilder efterlyses! Så fram med mobilkameran och fotografera om ni ser någon Graffiti, stickad eller sydd! Mitt mobilnr är 0707796688

Now I have got a "Knitted Graffiti" from Jönköping! I wonder how has made it and how that person  are thinking when they sit there and knit to make our environment nicer? It had been interesting  to hear! Brought up to everything to be useful I would think of a better material than wool!

I look for more "Knitted Graffiti "pictures so please take photos with your Mobil telephone camera and send to me! My number is 0046707796688


Love to you from me Kersti



Kommentarer
Postat av: Bodil

Oj ja vad fint! Coolt, jag undrar ocksa hur de tanker; om de har tittat ut stolparna i forvag och tanker att den dar stolpen hade ju blivit fin i en randig pyjamas eller om de stickar och gar ut och klar nagot som passar. Kanske finns det olika storlekar: klader till stora lyktstolpar och klader till sma precis som till manniskor..:)



vilken rolig idee for att gora omgivningen fin! lite omtanke till andra - slippa ifran bara betong och asfalt men man far ju hoppas att nagon plockar upp det nar det slitits ut av vader och vind

2009-08-06 @ 22:29:14
Postat av: kersti

Ja det undrar jag också hur de tänker? Och vem som plockar bort dem när väder och vind gjort sitt?



Det är ju som med vanlig graffiti som jag både gillar och ogillar,. Visst en del är konst, men när det målas på speciella ställen går ju meningen lite förlorad, å andra sidan är jag inte så förtjust i att vem som målar på andra mäniskors egendom. Tänk om vårt fina grå/vita hus var målat en morgon när jag kom ut?! Å andra sidan uttrycks ju en åsikt med graffiti målningen och det är den jag undrar om den finns bland graffiti stickningen också???? Kersti

2009-08-06 @ 23:02:41
URL: http://kersti.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0